35 bin Havacı Sivrihisar’da

BURASI TÜRKİYE, BURASI ESKİŞEHİR, BURASI SİVRİHİSAR..!

35 bin Havacı Sivrihisar’a geldi. İkincisi düzenlenen Sivrihisar Havacılık Gösterilerine 35 bin kişi geldi. İç Anadolu’nun kıraç topraklarında oluşan havacılık vahası, Türkiye’deki havacılığın geleceğine umutla bakmamızı sağladı…

Eylül ayı, Türkiye için ‘havacılık ayı’ oldu. Geçen hafta İstanbul Fuar Merkezinde havacılık ve savunma konularında faaliyet gösteren şirketleri bir araya getiren SAHA organizasyonunun ardından 15 Eylül sabahı Kokpit aero‘nun iki yazarı Hakan Kılıç ve Emre Sifoğlu ile yola çıktık.

Zaman zaman yoğun yağışın ardından Eskişehir’in ilçesi Sivrihisar’a ulaştık. Öğlen saatleri yaklaşırken gelen kalabalık, tarihi uçakların uçuşunu ve havacılık gösterilerini seyretmek üzere yerini almıştı.

Ali İsmet Öztürk, İstanbul’dan ayrıldıktan sonra memleketi olan Sivrihisar’da bir meydan yapmak üzere kolları sıvadı. Sivrihisar Uluslararası Sportif Havacılık Derneğinin kuruluşuna ön ayak oldu. Pistiyle, hangarlarıyla, sonrasında gelen P-51, T-6 gibi uçaklarıyla Sivrihisar Meydanı kısa sürede tanındı.

MÜKEMMEL ORGANİZASYON ve SEMİN ÖZTÜRK’ÜN ÖZEL GÖSTERİSİ

Yönlendirmelerinden otoparkına, güvenliğinden gönüllülerine kadar Ali İsmet Öztürk ve ekibi kusursuz bir organizasyona imza atmıştı. Aksamadan saniye saniye süren organizasyonda onlarca tanıdık sima ile bir araya geldik.

İlk sahneye çıkan Türkiye’nin ilk profesyonel kadın akrobasi pilotu Semin Öztürk oldu. Evliliğe adım atan Semin, paraşüt gösterilerinin ardından artan adrenalini daha da yukarı çekti. Bu gösteriyi Türkiye’nin efsane havacısı Vecihi Hürkuş’a adayan Semin’in ardından gözler tarihi uçaklardaydı.

Sivrihisar’ın uçan müzesi envanterine giren T-6 Texan’ı 1970’lerden sonra ilk defa Türk semalarında görme şansına eriştik. Yavaş ama istikrarlı uçuşu, gökyüzüyle dans eder gibi akrobasi hareketleri bizi kendimizden geçirdi. Sonrasında sahneye dünyada sadece 3 örneği kalan Catalina çıktı. Hem denize hem de karaya inebilecen uçak seyircileri selamladı. Kolunda ise T-6 vardı.

PLANÖRÜN VALSİ

Türk Hava Kurumu’na ait TC-PFA tescilli planör ile gösteriyi yapan, Öğretmen Pilot Ali Açan’dı. Planör Sivrihisar’dan uçakla çekilerek kalktı. Römork kalkışı olarak adlandırılan kalkışta uçağı kullanan ise Emekli Kaptan Pilot Ali Doğruöz’dü. Uçuş kariyerine planör ve kokpiti açık Magister uçağı ile başlayan Doğruöz, jübilesini geçtiğimiz yıllarda havayollarında Boeing 747 Jumbo Jet’te yapmıştı. Mükemmel bir müzik eşliğinde planörü gökyüzünde dans ettiren Ali Açan, alkışlar eşliğinde indi…

İkinci Dünya Savaşı’nın efsanesi P-51D Mustang ise motor çalıştırmasının ardından kulaklarımızın pasını sildi. Hem tekli hem de T-6 ile birlikte uçuşu seyredilmeye değerdi. Bir de dalışta çıkardığı ses vardı ki… Kaydettiğimiz videodaki ses gerçeğini ne yazık ki anlatmıyordu…

Tek motorlu Husky’nin kıvrak uçuşunun ardından gyrokopter gösterisi ise yeni nesil hava araçlarının geldiği noktayı izleyicilere gösteriyordu.

FİNAL SOLOTÜRK’LE

Sahneye en son SOLOTÜRK çıktı. Konya’dan kalkan ve gövde altı yakıt tankı ile uçan SOLOTÜRK, 27 dakikalık gösterisinde pervane sesinin coşkusuna jet motorunu ekledi. Bisiklet yarışı sonrasında bizim için artık İstanbul’a dönüş vakti gelmişti. Aklımızı Sivrihisar’a bırakıp yola çıktık. Kulaklarımızda ise uçak motorlarının sesleri vardı…

Tolga Özbek
Alıntı:kokpit.aero/sivrihisar-air-show-2018-tolga-ozbek

Yorum Yaz

Mail adresi yazarsaniz yayinlanmayacaktir.
Gerekli alan*