Kuzey Çevreyolu İçin Bakanlık Düğmeye Bastı

Kuzey Çevreyolu İçin Bakanlık Düğmeye Bastı

“Kuzey Çevreyolu” Otoyol Projesi İçin Bakanlık Düğmeye Bastı.

Proje, ÇED onayı için askıya çıktı. Sivrihisar-Bursa otoyolu projesi ile Sivrihisar’ın 10 kilometre kuzeyinden başlayarak Bözüyük’e kadar uzanacak yolun geçtiği bölgelerde ekonomik canlanmaların olacağı ifade edildi. DETAYLAR »

Öneri:

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan projenin, ÇED raporunun tanıtım ve bilgi alışveriş toplantısının ilk oturumu 21 Ocak 2016, şehrimiz Taşbaşı Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Proje iki bölümden olduğu;

1- Sivrihisar-Bursa Otoyolu

2- (Ankara-İzmir) Sivrihisar Ayrımı Otoyol şeklinde programlanmıştır.

Her iki projede de, Sivrihisar’ın adeta tecrit edildiği görülmüştür. Şöyle ki Sivrihisar-Bursa otoyolu Karacaören köyünden Dumruk Vadisini takiben Sivrihisar’a en kısa mesafesi 25 km olan güzergahı takiben Beyikova, Alpu, Bozüyük ve Yenişehir üzerinden Bursa’ya ulaşmaktadır.

Bu durumda; Sivrihisar’a bağlantı yolu dahi görülmemektedir.

Ankara- İzmir otoyolu ise Sivrihisar’ın kuzeyinden geçen Sivrihisar Bursa otoyolundan ayrılarak (Karakaya- Paşakadın köyleri arasından) Çifteler ovasından Uşak- Turgutlu güzergahını takiben İzmir’e ulaşacaktır. Bu yolda da Sivrihisar’a bağlantı yolu görülmemektedir.

Taktir edersiniz ki otoyol yapımı ciddi maliyet gerektirmekte, metresi dahi milyon dolarlarla ifade edilmekte.

Ne var ki otoyolun gerekliliği de bir gerçektir. Amaç iki ana kenti en kısa mesafede birbirine bağlamaktır.

Sağladığı avantajları değerlendirdiğimizde tartışılmaz olumludur.

Ancak; Sivrihisar Bursa otoyolunda, mevcut yola oranla 23 km bir kısalma olduğu beyan edilmekte, ayrıca mevcut Ankara Bursa duble yol daha uzun süre ihtiyacımızı karşılayacak nitelikte olup mevcut yola birer şerit ilaveyle adının otoyol olma şansı mevcuttur. Dolayısıyla tasarruf edilerek giderlerin başka yatırımlara kaydırılması mümkün olacaktır.

Aynı projenin Sivrihisar (sözde) ayrımı İzmir otoyolunun da geçerlidir. Katılımcılara bu bilgiler DOKAY-ÇED Çevre Mühendisliği tarafından verilmiştir.

Ne yazık ki; tarih süresince ipek ve kral yollarının geçtiği ve Anadolu’nun en önemli konaklama merkezi olan tarihi Sivrihisar’ımız, bu projelerle adeta cezalandırılmaktadır.

Bir başka üzücü durum ise; projeyle ilgili yol güzergahında bulunan ilçe köy ve diğer yerleşim yerlerinin, yönetici, kurum üyeleri, STK’lar ve halkımızın katılımı ilgi odağı olmuşken.

Maalesef konunun en önemli tarafı olan Sivrihisar’ı temsilen sadece ve sadece Sivrihisar Eğitim Vakfının bulunması dikkat çekişi ve düşündürücü bir tablo oluşturmuşlardır. Özellikle sunucunun sizden başka Sivrihisar’ı temsil eden kurum temsilcilerinin olmaması acaba projeyi protesto mu ediyorlar diye espri yapması derin üzüntümüze neden olmuştur.

Önemli Not; ESİP (Eskişehir Sivil Toplum Platformu) olarak 16.02.2016 tarihinde TBMM şehrimiz Milletvekillerini ziyaretimizde tarafımızdan, konu kendilerine aktarıldı. Proje hakkında ayrıntılı çalışma yapıp bilgilendirileceğimiz yanıtı bizleri mutlu etti. Sunulur.

Sivrihisar Eğitim Vakfı Başkan Naci ŞAKAR

Categories: Sivrihisar Haberleri